Narrow your search
Listing 1 - 10 of 225 << page
of 23
>>
Sort by

Dissertation
Medical Subject Headings Translation Project Hogeschool Gent - VHI Psychologic Processes and Principles (F2, from F2.463.593.112 to F2.463.593.959, levels 2-7)
Authors: ---
Year: 2007 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: Deze scriptie maakt deel uit van het MeSH project. MeSH, een acroniem dat staat voor Medical Subject Headings, is een alfabetisch en systematisch geordende trefwoordenlijst bij de Index Medicus, een bibliografie van medische literatuur die jaarlijks wordt gepubliceerd. Om de Nederlandstalige medische wereld van een dergelijke standaard te voorzien, heeft Dr. R. Vander Stichele, die het Vlaamse Huisartseninstituut (VHI) vertegenwoordigt in dit project, aan het Departement Vertaalkunde van de Hogeschool Gent gevraagd om de MeSH editie van 1987 naar het Nederlands te vertalen. De termen die in deze scriptie worden behandeld hebben betrekking op psychologische processen en beginselen. Middelen of methode: Het onderzoek is gebaseerd op primaire bronnen (medische literatuur) en secundaire bronnen (naslagwerken). De resultaten zijn verwerkt in terminografische fiches, waarbij de GenTerm-methode is gebruikt. Het tweede deel van de scriptie bestaat uit een bespreking van de behandelde termen. Die bespreking omvat o.a. de argumentatie voor de voorgestelde vertaling en een toelichting bij gekozen synoniemen. Resultaten: De elektronische fiches met de resultaten van het onderzoek zijn klaar om te worden ingevoerd in GenTerm, de termenbank van het Departement Vertaalkunde van de Hogeschool Gent. De inleiding situeert de scriptie in het MeSH-project en bespreekt de algemene problemen waarmee ik werd geconfronteerd. Ik heb voor alle termen een Nederlandse vertaling gevonden. Sommige termen waren echter zeer moeilijk te vinden, en bijgevolg heb ik in een aantal gevallen zelf een neologisme voorgesteld, weliswaar steeds op basis van een aantal bronnen.


Dissertation
Medical Subject Headings Translation project Hogeschool Gent - VHI F2: Psychologic Processes and Principles (from F2.739.794 until F2.830.104.821, levels 2-5)
Authors: ---
Year: 2007 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: Deze scriptie maakt deel uit van het MeSH project. MeSH, een acroniem dat staat voor Medical Subject Headings, is een alfabetisch en systematisch geordende trefwoordenlijst bij de Index Medicus, een bibliografie van medische literatuur die jaarlijks wordt gepubliceerd. Om de Nederlandstalige medische wereld van een dergelijke standaard te voorzien, heeft Dr. R. Vander Stichele, die het Vlaamse Huisartseninstituut (VHI) vertegenwoordigt in dit project, aan het Departement Vertaalkunde van de Hogeschool Gent gevraagd om de MeSH editie van 1987 naar het Nederlands te vertalen. De termen die in deze scriptie worden behandeld, maken deel uit van hoofdstuk F2 'psychologic processes and principles' Middelen of methode: Het onderzoek is gebeurd op basis van primaire bronnen (medische teksten) en secundaire bronnen (naslagwerken). De resultaten zijn verwerkt in terminografische fiches, waarbij de GenTerm-methode is gebruikt. In het tweede deel 'further comment' worden de onderzoeksresultaten becommentarieerd. Resultaten: De onderzoeksresultaten zijn beschikbaar op elektronische fiches die klaar zijn om ingevoerd te worden in GenTerm, de termenbank van het departement Vertaalkunde van de Hogeschool Gent. Voor bijna alle termen werd een (of meerdere) Nederlandse equivalenten gevonden. Slechts drie termen kregen geen oorspronkelijk Nederlandse vertaling: counseling, remedial teaching en arousal. Deze Engelse termen zijn echter opgenomen in de Nederlandse taal en dus aanvaardbare vertalingen.In het gedeelte 'further comment' wordt in lopende tekst beschreven hoe ik tewerk ben gegaan, en met welke specifieke problemen ik geconfronteerd werd.


Dissertation
Medical Subject Headings Translation Project Hogeschool Gent - VHI F2: Psychologic Processes and Principles (from F2 to F2.463.425.540.772, levels 1-5)
Authors: ---
Year: 2008 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: Deze scriptie maakt deel uit van het MeSH-vertaalproject. MeSH staat voor Medical Subject Headings en is een trefwoordenlijst bij de Index Medicus, een bibliografie van medische vakliteratuur die jaarlijks wordt gepubliceerd door de US National Library of Medicine in Bethesda, Maryland. Om de Nederlandstalige medische wereld van een dergelijke standaard te voorzien, heeft Dr. R. Vander Stichele, die het Vlaamse Huisartseninstituut (VHI) vertegenwoordigt in dit project, aan het Departement Vertaalkunde van de Hogeschool Gent gevraagd om de MeSH-editie van 1987 naar het Nederlands te vertalen. De termen die in deze scriptie behandeld worden, maken deel uit van hoofdstuk F2, 'Psychologic processes and principles'. Middelen of methode: Het onderzoek is gebeurd op basis van primaire bronnen (medische en psychologische teksten), secundaire bronnen (naslagwerken) en informanten. De resultaten zijn verwerkt in terminografische fiches, waarbij de GenTerm-methode is gebruikt. In het tweede deel 'further comment', worden de onderzoeksresultaten becommentarieerd. Resultaten: De onderzoeksresultaten zijn beschikbaar op elektronische fiches die klaar zijn om ingevoerd te worden in GenTerm, de termenbank van de Hogeschool Gent. In het gedeelte 'further comment' wordt in lopende tekst beschreven hoe ik tewerk gegaan ben, en welke specifieke problemen ik heb moeten oplossen. Het geheel wordt voorafgegaan door een inleiding die de scriptie situeert in het MeSH-project en de onderzoeksmethode toelicht.

High-level motion processing : computational, neurobiological, and psychophysical perspectives
Author:
ISBN: 0262231956 0262285843 0585078599 9780262285841 9780585078595 9780262231954 Year: 1998 Publisher: Cambridge, Mass. : MIT Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Motion perception is fundamental to survival. Until recently, research on motion perception emphasized such basic aspects of motion as sampling and filtering. In the past decade, however, the emphasis has gradually shifted to higher-level motion processing--i.e., processing that takes place not only in the primary visual cortex but also in the "higher" or more complicated parts of the brain. The contributors to this book focus on such key aspects of motion processing as interaction and integration between locally measured motion units, structure from motion, heading in an optical flow, and second-order motion. They also discuss the interaction of motion processing with other high-level visual functions such as surface representation and attention. The book is divided into three sections: (1) interactive aspects of motion, (2) motion coherence and grouping, and (3) heading and structure from motion. Each section begins with computational aspects, proceeds to the neuropsychological/neurophysiological, and ends with the psychophysical. Contributors : Thomas D. Albright, Don Beinfang, Patrick Cavanagh, Karen R. Dobkins, Stephen Grossberg, Norberto M. Grzywacz, Ellen C. Hildreth, Marjorie LeMay, Zhong-Lin Lu, Satoru Miyauchi, Ken Nakayama, Constance S. Royden, Takao Sato, George Sperling, Keiji Tanaka, James T. Todd, Peter Tse, William R. Uttal, Lucia M. Vaina, William H. Warren, Jr., Takeo Watanabe, Edward Wolpow, Alan L. Yuile.

High-level vision
Author:
ISBN: 0262210134 0262710072 0262285355 0585360278 9780262285353 9780262710077 9780262210133 9780585360270 0262220512 9780262220514 Year: 1996 Publisher: Cambridge, Mass. MIT Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In this book, Shimon Ullman focuses on the processes of high-level vision that deal with the interpretation and use of what is seen in the image. In particular, he examines two major problems. The first, object recognition and classification, involves recognizing objects despite large variations in appearance caused by changes in viewing position, illumination, occlusion, and object shape. The second, visual cognition, involves the extraction of shape properties and spatial relations in the course of performing visual tasks such as object manipulation, planning movements in the environment, or interpreting graphical material such as diagrams, graphs and maps.The book first takes up object recognition and develops a novel approach to the recognition of three-dimensional objects. It then studies a number of related issues in high-level vision, including object classification, scene segmentation, and visual cognition. Using computational considerations discussed throughout the book, along with psychophysical and biological data, the final chapter proposes a model for the general flow of information in the visual cortex.Understanding vision is a key problem in the brain sciences, human cognition, and artificial intelligence. Because of the interdisciplinary nature of the theories developed in this work, High-Level Vision will be of interest to readers in all three of these fields.


Book
Blindspots : the many ways we cannot see
Author:
ISBN: 1282402862 9786612402869 0199745439 9780199745432 0195394267 9780195394269 9781282402867 6612402865 Year: 2010 Publisher: New York, New York : Oxford University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sight can be so effortless, so useful, and so entertaining--the average human can distinguish several million colors; a falcon can see a fencepost from three thousand yards--that we never stop to think about how complex a process it is and how easily it can fail us. We never have as clear and complete a picture of the world around us as we think we do. The gaps between what our eyes take in and what is in our mind's eye provide the unifying theme in Bruno Breitmeyer's wide-ranging volume. In his fascinating account of the many ways that our eyes, and minds, both see and fail to see, Breitmeyer


Book
Derecho de las mujeres a su imagen : los trastornos del comportamiento alimentario (anorexia y bulimia
Authors: ---
ISBN: 1282574752 9786612574757 1441647880 9781441647887 9788479086626 8479086629 9781282574755 6612574755 Year: 2001 Publisher: [Place of publication not identified] Universidad de Alicante

Explanation and cognition
Authors: ---
ISBN: 0262112493 0262276917 058549021X 9780262276917 9780262112499 9780585490212 Year: 2000 Publisher: Cambridge, Mass. : MIT Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

These essays draw on work in the history and philosophy of science, the philosophy of mind and language, the development of concepts in children, conceptual change in adults, and reasoning in human and artificial systems.Explanations seem to be a large and natural part of our cognitive lives. As Frank Keil and Robert Wilson write, "When a cognitive activity is so ubiquitous that it is expressed both in a preschooler's idle questions and in work that is the culmination of decades of scholarly effort, one has to ask whether we really have one and the same phenomenon or merely different cognitively based phenomena that are loosely, or even metaphorically, related."This book is unusual in its interdisciplinary approach to that ubiquitous activity. The essays address five basic questions about explanation: How do explanatory capacities develop? Are there kinds of explanation? Do explanations correspond to domains of knowledge? Why do we seek explanations, and what do they accomplish? How central are causes to explanation? The essays draw on work in the history and philosophy of science, the philosophy of mind and language, the development of concepts in children, conceptual change in adults, and reasoning in human and artificial systems. They also introduce emerging perspectives on explanation from computer science, linguistics, and anthropology.ContributorsWoo-kyoung Ahn, William F. Brewer, Patricia W. Cheng, Clark A. Chinn, Andy Clark, Robert Cummins, Clark Glymour, Alison Gopnik, Christine Johnson, Charles W. Kalish, Frank C. Keil, Robert N. McCauley, Gregory L. Murphy, Ala Samarapungavan, Herbert A. Simon, Paul Thagard, Robert A. Wilson

The creative cognition approach
Authors: --- ---
ISBN: 026219354X 0262512831 0262283891 0585003491 9780262283892 9780585003498 9780262193542 Year: 1995 Publisher: Cambridge, Mass. : MIT Press,

Listing 1 - 10 of 225 << page
of 23
>>
Sort by